A fost…”Seara de folk si muzici bune”


mircea vintila Casa de Cultura a Studentilor din Bucuresti a gazduit, intr-o seara alba a lunii  decembrie un concert  de folk intitulat “Seara de folk si muzici bune”. La fel ca  majoritatea evenimentelor care preced  sarbatorile, scopul a fost unul caritabil.  Singurul “deficit” a fost caritatea insasi. Au cantat cativa  student in care prisosea  talentul, dar si nume sonore ca Marius Matache si Mircea Vintila. Au cantat  insa in fata  catorva ochi privitori, caci restul se delectau in clubul de alaturi- mult mai vestitul Silver  Church. Studentul care a initiat aceasta actiune nobila, presedintele Asociatiei  Studentilor la   Matematica si Informatica(na, ca ii promovez!), mi-a povestit ca ideea i-  a parvenit prin studentii de la  medicina. El si-a propus sa adune fonduri pentru copiii  internati la sectia de Oncologie de la SpitalulMarie Curie”. Membrii asociatiei pe care  am pomenit-o mai sus au facut totul cu fonduri 0.

In speranta de a avea cat mai multi spectatori care sa-i asculte pe trubadurii  studenti si pe cei consacrati in lumea folkului, si-au dedicat o mare parte din timp si  energie in pregatirea evenimentului. Dar de ce sa-si piarda studentul timpul cu lucruri  din astea marunte, cand in alte locuri se-ntampla lucruri marete. Stupid a fost sa  observ, trecand prin fata clubului de alaturi, cand ma intorceam de la concert, ca acolo urma sac ante un te-miri-cine care facuse coada la intrare. Pentru el, multi gura-casca asteptau avizi sa doneze 20 lei (atat am aflat ca era pretul unui bilet)- in van. Pentru copii s-a strans rusinoasa suma de 1400 de lei. Am aflat insa ca tratamentul unui singur copil poate costa pana la 10.000 de euro pe saptamana. Am intrat in prea multe detalii banesti, zapacest cititorul.

Concluzia este ca muzica buna este inca o specialitate care poate fi servita si mai ales gustata de prea putini oameni. Ma opresc aici cu judecatile de valoare, care insa sunt fara indoiala judecati de fapt, in stricto sensu. Mi-a placut atat de mult cum a cantat, incat l-am oprit pe Mircea Vintila pentru cateva intrebari. Nu se considera o vedeta prea scumpa, asa ca a cantat fara onorariu. “Am fost invitat la acest eveniment si am venit. Am raspuns imediat..cu precizie…matematic a!”, a spus Mircea Vintila. Calitatea, muzica buna si oamenii dedicati vreau sa ramana, de restul putin imi pasa. Sau din ce in ce mai putin.

 

Leave a Reply

